2011. március 8., kedd

Frivolitás

A tegnapra ígért minta küldése bocsi elmaradt, ezért most megpróbálom itt összegyűjteni, amit egy hét alatt nekem is sikerült.

Aki tűvel szeretné kipróbálni a frivolást, annak csak ajánlani tudom ezt a videót, amellett, hogy szépen, lassan megmutatja a csomók készítését, egyúttal az "alap" virág elkészítését is begyakorolhatjuk:


Totusmel másik videójából megtanulhatjuk a "Josephine" csomó elkészítését:


Blogja is van a hölgynek, ahol ingyen minták is vannak.

Annak, aki a képeket szereti jobban, Moncsi picasa-s webalbumában talál egy Frivolitás tűvel címűt, amiben szép, aprólékos képek mutatják be a kezdeti lépéseket.

Aki hajócskával próbálkozik, annak segítségére lehet Fpárduc bejegyzése az ívek készítéséről (na meg csak úgy, gyönyörködni a munkáiban :)).

Amikor ez megvan, én azt mondom, hogy az alapokat már tudjuk is, itt már életbe léphet a fantázia :)

Anton oldalán találhattok egy nagyon jó hajócsipke oktató anyagot. Függetlenül attól, hogy én tűvel próbálkoztam, a kisebbik lepke az itt található pillangó leírása alapján készült.

Sok érdekesség, ötlet, link, jótanács található a Nők Lapja Cafe Hajócsipke fórumában is.

Nagyon szép ingyenes minták találhatóak a Free Tatting Patterns oldalon.

A nagyobbik lepkém mintája a Yarnplayer`s oldalon található, itt is találtok nagyon szép, pdf-ben letölthető ingyenes mintákat.

Biztosan van még, akiket kihagytam, de annyi oldalon kóboroltam, hogy a felére sem emlékszem, az pedig eszembe sem jutott, hogy jegyzeteljem őket. A keresőbe ha beírjátok, hogy "frivolitás tűvel", illetve "needle tatting" akkor rengeteg találatot kidob, csak győzzetek csemegézni :)))

Ja, a tű :D
Az én tűm nem tudom mennyi idős, de 40 biztosan van, a fater épp a minap ecsetelte, hogy gyerekkorában a bátyjával erre a tűre fűzték a gilisztákat (nagy ho-ho-horgászok)... azt hiszem én ezt nem nagyon akartam tudni :)))) Az alapok gyakorlására viszont megfelelt :), 16 cm hosszú, olyan, mint egy nagy zsákvarrótű.

Most viszont kaptam Csillától egy hármas babavarrótű készletet, ami tökéletesen megfelel a frivolitáshoz, vékony is, hosszú is... nagyon jóóó! Bővebb tapasztalataimat csak pár nap múlva tudom mondani :)

Ugyancsak Csillánál találtok 15 cm hosszú zsákvarrótűt is, a célnak ez is megfelel, de vastagabb fonalhoz, minimum Catania vastagsághoz... leginkább ruhaneműk készítésére (pulóver, sál...)

A tű lényege, hogy elég hosszú legyen, hogy kényelmesen ráférjenek a csomók, s nagyjából ugyanolyan vastagságú legyen, mint a fonal, amivel dolgozunk.

Fonalakról sem tudok még sokat mondani... Minél vékonyabb fonallal dolgozunk, annál nehezebb ugye a munka, viszont annál szebb is. Perléből szépen lehet dolgozni, nekem legalábbis bevált. Használják még az Eldorádó, az Anchor fonalakat sokan. Azt hiszem ehhez még kell némi tapasztalat :)

Jó munkát mindenkinek, aki kedvet kap a kipróbálásához :)


Update pentru Dana :)

Pe blogul lui Artlotus vezi lucruri foarte frumoase.
Iar pe blogul Dibaciei gasesti si doua pdf-uri, cu lectii in limba romana.
Tot ea a deschis un forum pe tema la Lucru de mana, si de aici poti invata foarte multe.


16 megjegyzés:

inga írta...

köszi, jó kis gyűjtemény :)

Kriszta írta...

Inga, nagyon szívesen, ha valamiben tudok még segíteni csak szólj nyugodtan :)

Dana írta...

Multumesc pentru tutoriale.Foarte interesanta tehnica asta.

Csilla írta...

Köszönöm a reklámot! Alkoss sok szépet a tűkkel.

Kriszta írta...

Köszi Csilla, és nincs mit.

Unknown írta...

Köszi, hogy megismertetted velem, ezt a technikát, nagyon tetszik. Biztos kipróbálom!

nöné írta...

Szépeket lehet ezzel a technikával alkotni. Végignéztem a videókat, hm... majd egyszer...talán:o)
Én csak gyönyörködni fogok a munkáidban.

...tiktakro... írta...

Multumesc pentru video ! este prima oara ca vad tehnica aceasta realizata cu acul special. Nu stiam decit de cea cu suveica. Este muuult mai usor si atit de...atractiv :D.

Kriszta írta...

Szilvia - hajrá, kíváncsian várom, hogy neked is annyira tetszik-e majd :)
Nöné - rendben :) De tudod... soha ne mondd azt, hogy soha :D
Teodora - asa-i???? Si mie mi se pare muuult mai usor :)

lotus art írta...

Kriszta ,felicitari pentru lucrurile frumoase ce le creezi. Am gasit multe lucruri frumoase , de la flori si coliere minunate la cosuletele impletite.Felicitari.
Iti multumesc pentru cuvintele lasate pe blogul meu si pentru recomandarea lasata aici la tine.
Un pupic si mult spor la toate.Suzana

Kriszta írta...

Multumesc Suzana, pupic si spor si tie :)

fpárduc ugrásai írta...

Szervusz!
:D Meglepődtem, hogy a blogomra hivatkozik valaki :D
Köszönöm.

A fonalakkal kapcsolatban: Minél sodrottabb a fonal annál jobb. Az anchor a legjobb, tapasztalataim szerint. Nagyobb munkához az eldorádó is jó, főleg a technika elsajátításakor.
Tűvel még nem próbáltam, nekem a hajócskával sikerült először megismerkedni. A hajócskának annyi az előnye, hogy minden fonalvastagsághoz jó ugyan az az eszköz, tehát nem azért kell belőle sok :D.
Sok sikert a frivolitáshoz, és biztos vagyok benne, hogy örömödet fogod lelni benne :D
Fpárduc

lotus art írta...

Kriszta,iti doresc o zi buna si felicitari de ziua artizanilor!Ai de la mine un premiu!pe blogul meu .

Ela írta...

Am inteles ca mergi la un targ!Iti doresc vanzari multe!Ai lucrari atat de frumoase incat merita!

estibogar írta...

Szeretnék neked egy újabb díjat adni, ha megengeded. :) Itt veheted át:
http://uvegvarazs.blogspot.com/2011/03/dijam.html
További sok szép munkát kívánok! :)

Brigi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails